Sunday, September 23, 2007

လုပ္မယ္ သာေျပာသည္ .. အခုတေလာ ဘာမ ွမယ္မယ္ရရ သိပ္မလုပ္ျဖစ္ေသး ...။ စလုံးေရးတာ ေတာ္ေတာ္ ၾကာျပီ အခုထိေတာ့ စမျဖစ္ေသး .။ သုိ႔ေပမယ့္ စလုံးက သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ေတာ့ တုိင္ပင္ထားသည္. ..။ဘစ္ကား ေပၚက အမွတ္မထင္ စာသားေလးကုိ သတိရ၍ ေဖာက္သည္ခ်ဦးမည္ ..။အခ်ိန္ရွိတုိင္းေတြးပါ .. ေတြးရင္း အခ်ိ္န္ မကုန္ပါေစနွင့္ ...။ အၾကံေပၚလွ်င္ ခ်က္ခ်င္း ထလုပ္ပါဟူ၏ ....။ ထုိအထဲကအတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ ေတြးၾကည့္သည္ ..။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ကြန္ပ်ဴတာနယ္ပယ္ ဆီသုိ႔ ေျခဦးတည္ထားျပီ ျဖစ္သည္ ..။ သုိ႔ေသာ္ ကြန္ပ်ဴတာ ႏွင့္ သိပ္အကၽြမ္း တ၀င္မရွိလွေသး ..။ အေတြ႔ အၾကဳံအားျဖင့္ နုနယ္လွေသး၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆည္းပူး ေလ့လာရန္မ်ားစြာ က်န္ရွိေနေသးသည္ ..။ သုိ႔ေသာ္ ဆည္းပူးရင္း နွင့္လည္း အခ်ိန္ကုန္၍ မျဖစ္ေသး ။ အေကာင္အထည္ ေဖၚရဦးမည္ျဖစ္သည္ ..။ကၽြန္ေတာ္ကြန္ပ်ဴတာဆုိတာဘာလဲသိပါ၏ ။ သုိ႔ေသာ္ ထိုအသိ သည္ ကၽြန္ေတာ္နွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေနေသာ ပတ္၀န္းက်င္ ၌သာအသုံးတည့္၍ ကြန္ပ်ဴတာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ မထိေတြ႔ဖူးသည္မွာ မ်ားစြာရွိေသး၏ ..။ မွတ္မွတ္ရရလြန္ခဲ့သည့္ ေန႔က ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္ထဲ နုိင္ငံျခား သားတစ္ဦး သူ၏ကုိယ္ပုိင္ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ သုံးခ်င္သည္ဆုိျပီး ယူခ်လာသည္ ..။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ၄င္းအား အင္တာနက္ ခ်ိတ္ဆက္ အသုံးျပဳနုိင္ရန္ လုိအပ္ေသာ configure လုပ္ေပးရန္သူ၏ ကြန္ပ်ဴတာ အားၾကည့္လုိက္ရာ ရင္ထဲ့သုိ႔ ဆုိ႔တက္သြားသည္ ..။ ဟုိက္ေသေရာ ေသာက္ရွက္ ကြဲျပီထင္သည္ .။ သူ၏ ကြန္ပ်ဴတာက သာမာန္ Laptop မဟုတ္ အဖုံးတြင္ ပန္းသီး ၾကြက္ကုိက္ထားေသာပုံျဖင့္ MacBook pro ျဖစ္ေနသည္ .။ ေက်ာင္း၌သင္ဖူးပါသည္ .. Mac OS သည္ Apple computer မ်ား၏ OS ျဖစ္ေၾကာင္း ..။ အနည္း ငယ္ လည္းၾကားဖူးနား၀ေတာ့ရွိပါသည္ ..။ သုိ႔ေသာ္ မထိေတြ႔ဖူးခဲ့ ယခုအၾကိမ္သည္ ပထမအၾကိမ္ ျဖစ္သည္ ..။GUI ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နားလည္ လြယ္ေသာ္လည္း တစ္ခါမွ အထိအေတြ႔ မရွိဖူးေသးေသာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ေတာ့ အခက္ေတြ႔လွသည္ ..။ ေတာ္ေတာ္နွင့္ မရၾကာေတာ့ ေခါင္းရႈပ္လာသည္ ..။ သူ၏ ကြန္ပ်ဴတာ အား ဆုိင္ရွိ Network အတြင္း ဆက္သြယ္နုိင္ရန္အတြက္ နားလည္သူ တစ္ဦးက၀င္ေရာက္ ေျဖရွင္းေပးသြားသည္ ..။ ထုိအခ်ိန္မ ွကၽြန္ေတာ္သက္ျပင္း ခ်နို္င္ေတာ့သည္ ..။ ထုိနုိင္ငံျခားသား ျပန္သြား ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲ အေတြးေပါင္း မ်ားစြာ တုိ႔က်န္ေနခဲ့သည္။ ငါဟာကြန္ပ်ဴတာ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ ၊ျပီးေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာဆုိတာ ကုိေလ့လာေနသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါလ်က္ ဤသုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ရ ျခင္းကား လြန္စြာပင္ ရွက္စရာ ေကာင္းလွေတာ့သည္ ..။ ကၽြန္ေတာ္သိပါသည္ ..။ ဟုိစပ္စပ္ဒီစပ္စပ္ ..။ Microsoft Window သာမက MS-DOS ကုိပင္ေလ့လာခဲ့ေသးသည္ ..။ ထုိမွ်နွင့္ ကၽြန္ေတာ္ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္ျပီး ကုိယ့္ကုိကုိယ္သိျပီဟုအထင္ေရာက္ခဲ့မိသည္ ..။ ေဟာအခုလက္ေတြ႔ ရင္ဆုိင္ရေသာ အခါတြင္ ထုိမွ်သိရုံနွင့္မျဖစ္ ..။Mac OS မ်ားအေၾကာင္းလည္း ကၽြန္ေတာ္စာေတြ႔ေလ့လာဖူးပါသည္ ..။ စာထဲတြင္ ေတာ့ သိသည္ ..။သုိ႔ေသာ္လက္ေတြ႔မရွိခဲ့ .. တကယ္ ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္ ေပးဖုိ႔က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အခက္အခဲ ၾကဳံရေတာ့သည္ ။ Microsoft Window ျဖင့္ သာရင္းနွီးခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္ အကယ္၍ Window အသုံး မျပဳေသာ ေနရာတြင္ ကြန္ပ်ဴတာကုိ ကၽြန္ေတာ္ ထိခြင့္ရွိမည္မဟုတ္ေတာ့ ..။ အဲဒီလုိေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အျဖစ္ မခံနုိင္ ..။ Professional အဆင့္ ထိမဟုတ္ရင္ေတာင္ သာမာန္ User အဆင့္ေလာက္ေတာ့ တတ္ထား သင့္သည္ ..။ ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ Window နွင့္သာ အထိ အေတြ႔ မ်ားျပီး တျခား Operating System မ်ားနွင့္အနည္းငယ္ေ၀းကြာေနၾကသည္ ..။ Window ၏ GUI သည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နွင့္ ရင္းနွီးျပီးသားျဖစ္သလုိ တစ္ျခား ယင္းနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ ေဆာ့၀္၀ဲ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာလည္း ဒီမွာ ရလြယ္တာေၾကာင့္ ၄င္းကုိ အသုံးမ်ားရျခင္း ျဖစ္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္ ..။ Copyright အေၾကာင္းေတာ့ ထည့္မေျပာေတာ့ပါဘူး ..။ အားလုံးသိျပီးသား ျဖစ္ေနၾကျပီျဖစ္လုိ႔ ..။ လက္ရွိ ကြန္ပ်ဴတာ ကုိေလ့လာလုိက္စား ေနသူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ Operating System တစ္ခုတည္းသာ သုံးနုိင္၍မျဖစ္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္ .။တစ္ျခား OS မ်ားကုိလည္းတတ္သိနားလည္သင့္သည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္ ျမင္သည္ .။ ေတြးေန၍မျဖစ္လက္ေတြ႔လုပ္မွျဖစ္မည္ ..။ Mac OS တစ္ခုတည္းကုိသာ ရည္ညႊန္းျခင္း မဟုတ္ပါ ...။နာမည္ၾကီး OS မ်ားစြာရွိပါေသးသည္ ။ယင္းတုိ႔ကုိလည္းကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အနည္းငယ္ မွ်သုံးတတ္ရန္ လုိအပ္ ေသးသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယူဆသည္ ..။ Opensource OS ျဖစ္သည့္ Linux အေၾကာင္းကုိလည္း သိထားရန္ လုိအပ္ပါသည္ ။ Open Source တစ္၀က္ Close Source တစ္၀က္ျဖစ္သည့္ Solaris အေၾကာင္း လည္းသိထားရန္ လုိအပ္ပါလိမ့္မည္ ..။ VAX ကြန္ပ်ဴတာမ်ားတြင္ ေတြ႔ရသည့္ Open VMS ကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၾကားဖူးနား၀ရွိရဦးမည္ ..။ ေျပာေန၍မျဖစ္ လုပ္မွျဖစ္မည္ .။ တစ္ခုခုလုပ္ရမည္ဆုိေသာ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္စရာတစ္ခုေတာ့ ေတြ႔ပါျပီ ..။ မဟုတ္ပါ တစ္ခုမကပါ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ပါသည္ .။ လုပ္နုိင္သေလာက္ေတာ့ လုပ္မည့္ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္သြားျပီျဖစ္သည္ ..။ အစကနဦးအေနျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ Open Source OS ျဖစ္ေသာ Linux ကုိစတင္ ေလ့လာရန္ဆုံးျဖတ္လုိက္သည္ ..။ CD ဆုိင္သုိ႔မသြား ကုိယ္တုိင္ အပင္ပန္းခံျပီး အင္တာနက္မွ ေဒါင္းလု လုပ္ယူသည္ ..။ Ubuntu ကုိစ၍ဆြဲသည္ ..။6 နာရီခန္႔ၾကာသည္ ..။ ၄င္းအား စီဒီအသြင္ေျပာင္း၍ စက္ထဲတြင္ အင္စေတာ လုပ္ရန္ျပင္ျပီးမွေသျပီ ...လက္တေလာ install လုပ္လုိ႔ မျဖစ္သည့္ျပႆနာ ေပၚလာသည္ ..။ Linux သုံးၾကည့္မည္ဟု စိတ္ကူးထားျပီးမွေတာ့အပ်က္မခံနုိင္ CD ျဖင့္ Boot လုပ္လုိ႔ရသည္ဆုိသည့္ Knoppix Linux ဆီသုိ႔ကၽြန္ေတာ္ ဦးတည္လုိက္သည္ ..။ ၄င္းအတြက္ေနာက္ထပ္ ၆နာရီမက ေသာအခ်ိန္ ထပ္ေပးလုိက္ရသည္ .။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ Linux နွစ္ခု လက္ထဲေရာက္လာသည္ ..။ လက္တေလာေတာ့ CD ျဖင့္သာ linux ကုိ စမ္းတ၀ါး၀ါး ေလ့လာေနရသည္ ..။ စာအုပ္မ်ားလည္း ဖတ္ရဖန္မ်ား၍ မ်က္လုံးက ပုလင္းဖင္အလုိရွိသည္ဟုကၽြန္ေတာ့္ကုိပူဆာေနေလျပီ ..။သုိ႔ေသာ္ မတတ္နုိင္ လုပ္စရာရွိတာ ကုိလုပ္ရမည္ ..။Knoppix ကမဆုိးလွကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အနည္းငယ္ အဆင္ေျပသည္ ဟုဆုိရ မည္ .။ X-window ထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္အနည္းငယ္ ဟုိၾကည့္ဒီၾကည့္ ေလွ်ာက္လုပ္ၾကည့္သည္ .။ terminal , Shell စသည္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္လုိက္ကလိသည္ ..။ လုံး၀မသိျခင္းထက္ အနည္းငယ္သိလာျခင္းအတြက္
ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းသာမိသည္ .။ Office ကလည္းမဆုိးလွ ။ Linux တြင္ Application အေတာ္မ်ားမ်ားက အသင့္ပါျပီးသား ျဖစ္ေနသည္ .။ ၄င္းကပင္ ကၽြန္ေတာ္ၾကိဳက္နွစ္သက္ရသည့္ အဓိကအခ်က္ျဖစ္လာသည္ ။ Software Package မ်ား ထက္မံ ထည့္သြင္းရျခင္းကို သက္သာေစသည္ ။ ထုိထက္ ေကာင္းတာတစ္ခုက Hardware devices ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ အလုိေလ်ာက္ Configure လုပ္နုိင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။ လက္ရွိ အေျခအေနရ နည္းနည္းသိသည္ ဟုေျပာလုိ႔ ရျပီျဖစ္သည္ .။ ကၽြန္ေတာ္မ်ားမ်ားသိလုိပါသည္ ..။ သိေသာ သူမ်ား ေ၀မွ်ၾကပါဟုအသနားခံပါသည္ .။ သိလုိသူမ်ားလည္း ေတာင္းခံနုိင္ပါသည္ .။ သိသေလာက္ေတာ့ ေျပာျပရန္ အသင့္ရွိပါသည္ .။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သိသာသိသည္ မတတ္ေသးပါ ..။ တစ္ခုေတာ့ လုပ္ျဖစ္ျပီ ..။ လုပ္စရာမ်ား က်န္ေနပါေသးသျဖင့္ ေလရွည္ျခင္းအား ဤတြင္ ရပ္နားခြင့္ျပဳပါရန္ ...။

No comments: