Tuesday, September 18, 2007

အခ်ိန္က သိပ္မၾကာလုိက္ .. တျဖည္းျဖည္း ကၽြန္ေတာ္ Programming ဆုိတာကုိ နားလည္ သေဘာ ေပါက္စ ျပဳလာ သည္ ..။ သူငယ္ခ်င္း မ်ား၏ ကူညီမႈ .. ဆရာမ၏ အသင္အျပ ေကာင္းမႈ ေၾကာင့္လား မသိ ကၽြန္ေတာ္ Programming ကုိစိတ္၀င္စားလာသည္ ..။Syntax တည္ေဆာက္ပုံမ်ားကုိအေသးစိတ္ရွင္းျပသည္ .၊ ဘယ္လုိ ေတြးေခၚ ရမည္ဆုိတာကုိ ဆရာမကလမ္းညႊန္ေပးသည္ ..။ ျပီးလွ်င္ကုိယ္တုိင္ ပုစၧာမ်ားကုိေျဖရွင္း ခုိင္းသည္ ..။ တစ္ေန႔လွ်င္ ပုစၧာတစ္ခုတည္းပင္ ေျဖရွင္းရလင့္ကစား ထုိတစ္ပုဒ္သည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စိတ္တြင္စြဲနင့္ ေနေအာင္ ဆရာမ၏ အရည္အခ်င္းက ျပည့္စုံလွသည္ ..။မေမ့နုိင္ ဆရာမ၏ အမည္က ေဒၚမာမာလြင္ ...။ စာသင္လွ်င္ ျပတ္သည္ ..။အတန္းထိန္းသိမ္းမႈလြန္စြာေတာ္သည္ ...။ဆရာမရွင္းျပသည့္အခ်ိန္တြင္ တစ္ခန္းလုံးရွိ ေက်ာင္းသား မ်ား အသံစုိးစဥ္းမွ် မထြက္ရဲ ..။ တျခား ဆရာမမ်ားကဲ့သုိ႔ ဆူပူ ၾကိမ္းေမာင္းျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ ..။ ခ်ိဴခ်ိဴသာသာ ေျပာဆုိဆုံးမသည္ .။ တပည့္မ်ားအေပၚေစတနာထားသည္ ...။ ကၽြန္ေတာ္တျခားဘာသာ ရပ္မ်ား ထက္ Programming ကုိပုိျပီးစိတ္၀င္စားခဲ့ သည္မွာ ဆရာမ၏ အသင္အျပေကာင္းမႈေၾကာင့္ဟု ပင္ထင္သည္ ေက်ာင္းတတ္ျပီးသိပ္မၾကာ ကၽြန္ေတာ္ Budget အေျခအေနမေကာင္းေတာ့ စားရိတ္ကၾကီးသည္ ..။ အသြားအျပန္ လမ္းစရိတ္ ..။ စားေသာက္စရိတ္နွင့္ ၊ အျခားကုန္က်မႈမ်ား အတြက္ ကၽြန္ေတာ္အလုပ္ တစ္ခုရွာရ ေတာ့ သည္ ..။မၾကာပါ Cyber cafe တစ္ခုတြင္ညဖက္အလုပ္ရသည္ ..။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အဆင္ေျပ သည္ဟုဆုိရမည္ ..။ နကန္းတစ္လုံးမွ် နားမလည္ ေသးေသာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ ထုိအလုပ္က အေတာ္ အေထာက္ အကူျပဳခဲ့သည္ .။ ေက်ာင္း၌ စာေတြ႔ေလ့လာ၍ အလုပ္၌ လက္ေတြ႔ေလ့လာရသည္ ..။ အေျခခံ သေဘာ တရားမ်ားကုိ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ ဆရာသမားမ်ားက ရွင္းျပသည္ .။ ၾကဳံလွ်င္ၾကဳံသလုိ ေလ့က်င့္ ေပးသည္ ..။သုိ ႔ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ကြန္ပ်ဴတာ ဆုိသည္ကုိ အနည္းငယ္သိခြင့္ရခဲ့သည္ ..။ ေလ့လာရင္း သင္ယူရင္း နွင့္ ပင္ ပထမႏွစ္၏ပထမနွစ္၀က္ ကုန္လြန္ခဲ့သည္ ..။ ဒုတိယနွစ္၀က္ျပန္တက္ေတာ့ ဆရာမ ေဒၚမာမာလြင္အား နယ္သုိ႔ေျပာင္းေရႊ ႔တာ၀န္ေပးလုိက္ျပီျဖစ္သည္ ..။ေက်ာင္း၌ ေဟးလား၀ါးလားလုပ္ရင္း အေပ်ာ္အပါးမ်ားစြာျဖင့္ ပထမႏွစ္၏ ဒုတိယနွစ္၀က္ကုိ ကုန္ဆုံးခဲ့ျပန္သည္ ..။ အဖတ္တင္တာဆုိလုိ႔ သူငယ္ခ်င္း ေတြစုျပီးဖြဲ႔ ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့အုိင္တီ လူငယ္မ်ားဟူသည့္ အမည္ခံအဖြဲ႔ အစည္းတစ္ခုသာက်န္သည္ ..။ ဘာမွမဟုတ္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔ထားျပီး ကုိယ့္အလုပ္သာ ကုိယ္လုပ္ၾကသည္ .။ ေက်ာင္းေတြပိတ္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က Scholarship ျဖင့္စကၤာပူသုိ႔ ပညာေတာ္သင္ ထြက္သြားသည္ ...။ ေက်ာင္းပိတ္သည္မွာ သိပ္မၾကာလုိက္ ..။ ဒီဇင္ဘာတြင္ အား လုံးေက်ာင္းသုိ ႔ျပန္ေရာက္ၾကသည္ ..။ သုိ႔ေပမယ့္ တကြဲတျပားစီ ..။ စာၾကိဳးစားေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အခန္း ေကာင္းမ်ားသုိ႔ ဦးတည္သြား ၾကေသာ္လည္း စာဆုိလွ်င္ Programming မွတစ္ပါး စိတ္မ၀င္စား ခဲ့သည့္ ကၽြန္ေတာ္ ေမာ္ဒေရးရွင္းျဖင့္ကပ္ ေအာင္ခဲ့သည္ထင္သည္ .။ ေနာက္မွစ၍ ေရတြက္လွ်င္ ဒုတိယအခန္း ကုိ ေရာက္ သြားသည္ ..။ ၄င္းသည္ ဒုတိယႏွစ္၏အစပင္ျဖစ္သည္ ..။ ပထမနွစ္မွ အဖတ္တင္ က်န္ခဲ့သည့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏အဖြဲ႔ကုိ ျပန္လည္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ၾကိဳးစားခဲ့သည္ ..။ အဖြဲ႔၀င္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားနွင့္ အလုပ္တစ္ခ်ိဳ ႔စလုပ္ျဖစ္သည္ ...။ ထုိအထဲတြင္ ဘေလာ့ေရးျခင္း ၊ Programming နွင့္ပတ္သက္ ေသာေဆြးေႏြးပြဲမ်ား နွင့္ ေက်ာင္း၌အင္တာနက္ အသုံး ျပဳနုိင္ေရးအတြက္ မည္သုိ႔မည္ပုံလုပ္ေဆာင္ ၾကရမည္ စေသာ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ပါ၀င္ခဲ့သည္ ။ ပထမနွစ္လုိ မဟုတ္ေတာ့ အနည္းငယ္ေတာ့ ရင့္က်က္လာသည္ ဟုထင္သည္ ..။ေဟးလား၀ါးလား သိပ္မလုပ္ေတာ့ ..။ ရည္ရြယ္ခ်က္ထား တတ္လာသည္ ..။သုိ႔ေပမယ့္ သိပ္ မၾကာ ဒုတိယနွစ္၏ ပထမႏွစ္၀က္ စာေမးပြဲေျဖရသည္ ..။ အားလုံးစာေမးပြဲ အတြက္လုံးပမ္းၾကရင္း အဖြဲ႔ ကိစၥကုိ တျဖည္းျဖည္း ေမ့ေလ်ာ့လာသည္ ..။ပုံမွန္ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား မတက္ၾကေတာ့ ..။သူ႔အလုပ္နွင့္ သူ ကုိယ့္အလုပ္ နွင့္ကုိယ္ ဘယ္လုိမွ စုစည္းမရေတာ့ ၊ ေခါင္းေဆာင္ တာ၀န္ ယူထားရသည့္ ကၽြန္ေတာ္ၾကာေတာ့ စိတ္ညစ လာ သည္ ..။ ေခါင္းေဆာင္တာ၀န္ကုိ တစ္ျခားတစ္ေယာက္ကုိ လႊဲေပးျပီးကၽြန္ေတာ္ နွင့္ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ အဖြဲ႔မွ နႈတ္ထြက္ လုိက္သည္ ..။ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ သည္ဟုေျပာခ်င္ ေျပာၾကလိမ့္မည္ ..။ မတတ္နုိင္ ကၽြန္ေတာ္ တတ္နုိင္သမွ် လုပ္ေပးခဲ့ျပီ ။ညီညြတ္မႈမရွိေသာ အဖြဲ႔ အစည္းတြင္ ၾကာရွည္ ကၽြန္ေတာ္ မေနလုိ .. ဟုိမေရာက္ ဒီမေရာက္ျဖင့္ အခ်ိန္ေတြ ကုန္သြားမွာ ကၽြန္ေတာ္ စုိးရိမ္သည္ ။ တစ္ေယာက္တည္း ရွိလွ်င္ တစ္ေယာက္တည္း လုပ္မည္ ..။သူတစ္ပါးအား ေပးခ်င္လ်င္ ကုိယ္တုိင္ရွိမွရမည္ ..။ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ အရင္ ဆုံးရွိေအာင္ ၾကိဳးစားရမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္ .။ တစ္ခုခုကုိ ေတာ့ေရြးခ်ယ္ ရမည္ျဖစ္သည္ ..။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာက ုိစိတ္၀င္စားသလဲ ဆုိတာ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ျပန္ေမးသည္ ၊Programming က ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အနီးစပ္ဆုံး ျဖစ္သည့္ အျပင္ ကၽြန္ေတာ္အေနျဖင့္ အနားလည္ဆုံးေသာ ဘာသာရပ္ျဖစ္သည္ ။ ၄င္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေရြးခ်ယ္ လုိက္သည္ ...။ ဒုတိယနွစ္တြင္ Java Programming သင္ရသည္ ..။ ေၾသာ္ က်န္ခဲ့သည္ .။ ဒုတိယနွစ္ သင္ရိုးျပဌာန္း ခ်က္က

English
201 Java Programming & Data structure in C++ vol 2
202 Mathematic Computing vol 2
203 Digital fundamental
204 Operating system & Database Management System
205 Accoounting ,JavaScript
206 Software Engineering & Object-Oriented System Development

ဒါကကၽြန္ေတာ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့ Computer Science ေမဂ်ာသမား ေတြအတြက္ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းပါ .။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသုိလ္မွာ ဒုတိယနွစ္ကစျပီးအဓိကေမဂ်ာနွစ္ခုေရြးခ်ယ္လုိ႔ရတယ္ ။ Computer Science & Computer Technology ဆုိျပီးခြဲထားတဲ့ အထဲက ကၽြန္ေတာ္က Science ကုိေရြးခဲ့တယ္ ..။ ဒုတိယနွစ္ ကေတာ့ ဟုိလွည့္ ဒီလွည့္နဲ႔ကုန္သြားျပန္ျပီ ....။ ဒီနွစ္ေတာ့ အဖတ္တင္တာ ဆုိလုိ႔ ဗလာစာရြက္တစ္ခ်ိဳ ႔နဲ႔ ဘေလာ့နွစ္ခု သုံးခု ရယ္ က်န္ခဲ့တယ္ ..။ ဒုတိယနွစ္ျပီးသည့္တုိင္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေနရာမွာ ကၽြမ္းက်င္တယ္ ဆုိတာကိုလက္ေတြ႔မျပနုိင္ခဲ့ ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း ? ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ပညာသင္ေပးေသာ ေက်ာင္းေၾကာင့္လား ? ဆရာမေတြေၾကာင့္လား ? ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ေၾကာင့္ပဲလား ? တစ္ခုမွမဟုတ္ပါ ..။ သုိ႔ေပမယ့္အား လုံးမွန္ပါ သည္ ။ ထုိ႔အျပင္ အေရးၾကီးဆုံးကေတာ့ လက္ရွိပညာေရး စနစ္ ေၾကာင့္ဟုသာ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါသည္ ..။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ တစ္ခုခုေတာ့လုပ္ရမည္ ။ ေနာက္တစ္နွစ္ဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ဘြဲ ႔ရမည္ျဖစ္သည္ ။ သုိ႔ေသာ္ ထုိဘြဲ႔ နွင့္ထုိက္တန္ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ိဴး ကၽြန္ေတာ့္၌မရွိေသး ။ ထုိ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခု လုပ္ရမည္ျဖစ္သည္ ..။ စာဖတ္သူလည္းတစ္ခုခုလုပ္ရဦးမည္ျဖစ္သည္ .။

No comments: