Wednesday, September 19, 2007

တစ္ခုခုလုပ္ ရမည္ဆုိတာသိသည္ ..။ ဘာလုပ္မည္ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ကုိယ္လုပ္တတ္တာ ကုိယ္လုပ္မည္ ..။ ကုိယ္ဘာ လုပ္တတ္သလဲ ? ေမးၾကည့္ေတာ့ လုပ္ေတာ ့လုပ္ေနတာပဲ .. မတတ္ေသးတာ အဲဒီေတာ့ အေျဖက ဘာမွ မလုပ္တတ္ေသးပါ ..။ ဟဟ အျဖစ္က ရယ္စရာေကာင္းသည္ ..။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာ ေတြကုိလည္း ပုိင္ပုိင္နုိင္နုိင္ မရ ..။ အျပင္ဗဟုသုတ ကလည္း မျပည့္စုံ ...။ လုံး၀ ဥႆုံဗလာ နထၱိ ..။ အေရးထဲ နွလုံးသား ကိစၥက၀င္ရႈပ္သည္ ..။တစ္ခါတစ္ရံ ဘာမွမလုပ္ပဲ ထုိင္ငုိင္ ေတြးေတာေနမိသည္ ..။ ဟုိဟာစပ္စပ္ ဒီဟာစပ္စပ္ လုိက္လုပ္သည္ ..။ အျပင္းေျပ ကေလးမ်ားကုိ စာသင္သည္ ...။ လူၾကီးမ်ားကုိလည္း စာသင္သည္ ..။ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ လည္းျပန္သင္သည္ ..။ အခက္ဆုံးကေတာ့ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ျပန္သင္ေပးရတာပဲ .။ စိတ္ေျပ လက္ေပ်ာက္ စာအုပ္စင္ထဲက စာအုပ္တစ္ခ်ိဳ႔ ယူဖတ္ၾကည့္ မိသည္ ..။ ကို္ယ္နွင့္သက္ဆုိင္ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ အတန္ငယ္ ထူထဲေနသျဖင့္ ခပ္ပါးပါးစာအုပ္မ်ား လုိက္ရွာရင္း ဘာမဆုိင္ညာမဆုိင္ ဆရာခင္ေမာင္သန္း၏ သိပၸံနည္းက် ေတြးေခၚမႈ စာအုပ္ကုိ ဆြဲယူၾကည့္လုိက္မိသည္ .။ အေရးအသားက စကားေျပဆန္ျပီး အဓိပၸါယ္ကုိ လုိရင္း တုိရွင္း ဖြင့္ဆုိျပထားသည္ ..။ တစ္ခ်ိဳ ႔ေနရာတြင္ အျဖစ္အပ်က္ေလးမ်ားျဖင့္ေဖာ္က်ဴးထားသည္ ..။ ထုိ အထဲ မွ ကၽြန္ေတာ္ နွစ္သက္မိေသာ စာတစ္ပုဒ္အား ကၽြန္ေတာ့္ ဘေလာ့ဂ္တြင္ ပုိစ့္အသစ္တစ္ခု တုိးလာ ေစျခင္း အလုိ႔ငွာ ေကာ္ပီ & ေပ့စ္ျပန္လုပ္လုိက္ပါသည္ ..။

တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားမ်ားအျငင္းပြားေလ့ရွိသည့္ ျပႆနာတစ္ခုမွာဤသုိ႔ျဖစ္၏ ..။

"လူသားတစ္ဦးမွ် မေနေသာ ေတာအုပ္တစ္ခုတြင္ သစ္ပင္တစ္ပင္ လဲက်သြားသည္ ။ထုိသုိ႔လဲက်သြားမႈက အသံ ျဖစ္ ေပၚလာ ေစသေလာ "

ဤေမးခြန္းက အဆုံးမရွိေသာ အျငင္းပြားမႈကုိ ျဖစ္ေပၚလာေစသည္ ..။ ေတာအုပ္ထဲတြင္ သစ္ပင္ျပဳိလဲသံကုိ ၾကားမည့္ လူသား တစ္ဦးမွ် မရွိသျဖင့္ အသံမျဖစ္ေပၚ ဟုေက်ာင္းသား တစ္ဦးကေျပာ၏ ။ ေနာက္တစ္ဦးက နားေထာင္သူရွိသည္ျဖစ္ေစ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ၊ သစ္ပင္ျပိဳလဲမႈက ေလထုအတြင္း လႈပ္ရွားမႈကုိ ျဖစ္လာေစသည္ ။ ထုိလႈပ္ရွားမႈသည္ အသံလိႈင္းမ်ား ျဖစ္သည္ဟုျငင္းဆုိသည္ ..။ ဤအတုိင္းသာ အျငင္းပြားေနၾကမည္ ဆုိပါက အခ်ိန္သာကုန္သြားမည္ ၊ သေဘာတူညီမႈကားရၾကမည္မဟုတ္ေပ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဤျပႆနာမွ အဓိက စကားလုံးျဖစ္ေသာအသံကုိ အဓိပါၸယ္နွစ္မ်ိဴးနွင့္ အသုံးျပဳေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏ ။သစ္ပင္လဲက်ေသာ ဤျပႆနာတြင္ အသံဟူေသာ စကားလုံးမွာအဓိပါၸယ္ ႏွစ္မ်ိဴးေပါက္ေနသည္ ..။တစ္မ်ိဴးမွာ "ေလလႈိင္းမ်ားလႈပ္ ရွားမႈေၾကာင့္ လူသားတုိ႔စိတ္အတြင္း ျဖစ္ေပၚလာေသာခံစားမႈ ျဖစ္ျပီး ဒုတိယတစ္မ်ိဴးမွာ ထုိခံစားမႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစသည့္ ရုပ္ပုိင္းအေျခအေန " တုိ႔ျဖစ္သည္ ..။ အသံဟူေသာ စကားလုံးကုိ အျငင္းပြားသူမ်ားက အဓိပၸါယ္ နွစ္မ်ိဴးနွင့္အသုံးျပဳေနၾကသည္ ..။ ထုိ႔ေၾကာင့္လူသားမရွိေသာ ေတာအုပ္တြင္သစ္ပင္လဲျပိဳေသာ္လည္း အသံမရွိနုိင္ ဟူေသာ ေက်ာင္းသား၏ ေျပာဆုိခ်က္သည္ မွန္ကန္သလုိ ၊ နားေထာင္သူရွိသည္ျဖစ္ေစ ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ အသံရွိလိမ့္မည္ဟု ျငင္းခုံသည့္ ေက်ာင္းသား သည္လည္း မွန္ကန္သည္ဟုဆုိရေပမည္ ..။ စကားလုံး မ်ား၏ အနက္အဓိပၸါယ္ မရွင္းလင္းမႈေၾကာင့္ လူသားအခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ေရးတြင္ ျပႆနာမ်ား ေပၚေပါက္လာသည္ ..။ အဓိပါၸယ္ မရွင္းလင္းမႈသည္ ေဖာ္ျပပါ တစ္မ်ိဴးသာမကေလးမ်ိဴးပင္ ရွိသည္ ။ စာေၾကာင္းမ်ား၏ အဓိပၸါယ္ မရွင္းလင္းမႈေၾကာင့္လည္း ျပႆနာ ေပၚေပါက္လာနုိင္သည္ ..။ ဘဲတစ္ေကာင္ ကုိရုိက္ခဲ့ တယ္ဆုိေသာ စာေၾကာင္းသည္ အဓိပါၸယ္နွစ္မ်ိဴးထြက္နုိင္သည္ ..။ ဘဲသတၱ၀ါကုိရုိက္ခဲ့ျခင္း သုိ႔မဟုတ္ ေယာက္်ား တစ္ေယာက္ကုိရုိက္ခဲ့ျခင္း လည္းျဖစ္နုိင္သည္ ။ ဘဲကုိရုိက္ခဲ့ျခင္း အတြက္ျပႆနာ မၾကီးလွေသာ္ လည္း ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ကုိ ရုိက္ခဲ့သည္ဆုိပါက ျပႆနာတက္လာနုိင္ေပသည္ .။" ေခြးသူခုိးတစ္ေကာင္ ကုိေတြ႔ခဲ့တယ္ " ဆုိေသာစာေၾကာင္းတြင္လည္း ခုိးစားေသာေခြး သုိ႔မဟုတ္ ေခြးခုိးသူတစ္ေယာက္ ဟူ၍ အဓိပါၸယ္နွစ္မ်ိဴး ရနုိင္သည္ .။ တတိယအမ်ိဴးအစားမွာ စကားလုံးမ်ား အေပၚ အေလးအနက္ထားမႈ သုိ႔မဟုတ္ ပုဒ္ျဖတ္မႈကြဲလြဲ သည္နွင့္အမွ် အဓိပၸါယ္လည္းအမ်ိဴးမ်ိဴးထြက္လာနုိင္သည္ ..။
" သူသည္မွန္ကန္သူျဖစ္သည္ " ဟူေသာစာေၾကာင္းတြင္ ပုဒ္ျဖတ္သည့္စကားလုံးအေပၚ မူတည္ျပီး မွန္ကုိ ကန္ေသာ သူ သုိ႔မဟုတ္ မွန္ကန္မႈရွိသူ ဟူ၍ျဖစ္လာနုိင္သည္ .။ စတုတၳ အမ်ိဴးအစားမွာ ေျပာေသာ စကား၏ အေရးပါမႈျဖစ္သည္ ..။ ဥပမာ - `ကၽြန္ေတာ္ ဒီစာေမးပြဲကုိ ခုိးမခ်ပါဘူးဆရာ ´ ဟ ုေက်ာင္းသားက ဆရာကုိ ေျပာသည္ ဆုိပါစုိ႔ ၊ေက်ာင္းသားေျပာဆုိခ်က္သည္ သာမာန္ပင္ျဖစ္နုိင္ေသာ္လည္း ဆရာက အဓိပါၸယ္ေကာက္ လြဲျပီး သံသယ ၀င္လာနုိင္သည္ ။`ဒီေက်ာင္းသားဟာ ခုိးခ်ေနက်လား ၊ ဒီစာေမးပြဲက်မွ ခုိးမခ်ေတာ့တာလား ၊ သူ႔စကားက ဘာကုိဆုိလုိတာလဲ ဟုဆရာ၏စိတ္တြင္ ေတြးေတာမႈ အမ်ိဴးမ်ိဴးျဖစ္လာနုိင္ေစသည္ ..။ အနက္ အဓိပၸါယ္ ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ ဆက္သြယ္ေရးတြင္ ျပႆနာေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္ရာ ဤသုိ႔ မေပၚေပါက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကာကြယ္မႈျပဳရေပမည္ ..။ အဓိကစကားလုံးကို မည္သည့္အဓိပါၸယ္နွင့္ အသုံးျပဳေနေၾကာင္း သိရပါက ကၽြန္ုပ္တုိ႔ အခ်င္းအခ်င္း ဆက္သြယ္မႈတြင္ ျပႆနာ ေပၚေပါက္ လာေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ ။

No comments: